niedziela, 7 września 2014

Brian May - Back To The Light CD 1992

Witajcie, nareszcie przyszło moje wyczekiwane maleństwo! Pomińmy fakt, że przyszło z tygodniowym opóźnieniem (W tym miejscu serdeczne pozdrowienia kieruję do poczty, serio, dzięki że jesteście -.-"). Jest to moja druga ulubiona płyta - Back To The Light. Zakupiona jak zwykle bardzo tanio 5 funtów z przesyłką czyli 25 złoty, rzadko kiedy ta płyta trafia się w tak idealnym stanie na Allegro. Postaram się teraz opisać każdą piosenkę z płyty.

1. The Dark 

Jest to intro do całego albumu, utwór powstał w roku 1980 i zawiera tylko 4 wersy, więc nie za bardzo mogę oceniać tekst, za to podkład muzyczny z genialnym "solo" gitarowym jak najbardziej trafiony. Słowa są tak jakby wstępem do albumu, w którym znajdziemy żywsze utwory jak i pościelówy. Moja ocena to 9/10

Little baby sweetly sleep, do not stir
We will bring a coat of fur
We will rock you, rock you, rock you
We will rock you, rock you, rock you...


2. Back To The Light

Utwór tytułowy, który jest numerem 2 na płycie, opowiada o powrocie do światła, zaczęciu czegoś od początku. Jest bardzo melodyjny, ciepły i potrafi rozchmurzyć chyba każdego, kto akurat ma zły humor, bynajmniej mi pomaga. Wokal May'a w tym utworze nie zachwyca, nie jest to szczyt jego możliwości, ale za to jest bardzo przyjemny dla ucha. Daję 8/10

Back to the Light
Back to the streets that are paved with gold
Back to the Light
Back to the land where the sunshine heals my soul


3. Love Token

Jeden z moich ulubionych utworów, mocny, rockowy utwór, genialne brzmienie Red Special. Na albumie grana i śpiewana w nieco lżejszej wersji niż na żywo, moim ulubionym wykonaniem tej piosenki jest rok 1993, koncert Live At Brixton Academy, naprawdę genialna daje 9,5/10. 


I tutaj drugie nagranie, właśnie z Brixton, genialny wstęp gitarowy i dużo mocniejszy wokal Briana:


 4. Resurrection

Piosenka po której mam niesamowity odlot! Jest cudowna pod każdym względem! Świetna gitara Briana, niesamowita perkusja za którą zasiadał legendarny Cozy Powell, najszybszy perkusista świata! (Świeć panie nad jego duszą...). Piosenka jest niezwykle energiczna, opowiada o powstaniu i jest chyba kolejną piosenką która potrafi pobudzić mnie do walki. May pokazuje tutaj również jakim głosem dysponuje, a jest według mnie czym się pochwalić. Daje bez zawahania 10/10!

 

5. Too Much Love Will Kill You

Bez wątpienia mój numer 1 tej płyty. Daje 11/10 i odsyłam was do notki poświęconej tej piosence. 

 

6. Driven By You

Piękna i niezwykle optymistyczna piosenka o miłości - wszystko co robię, jest napędzane przez ciebie <3. Została wydana 18 dni przed śmiercią Freddiego, który powiedział May'owi, że wydanie piosenki w pobliżu jego śmierci, zwiększy wyniki sprzedaży. W roku 1991 i 1993 piosenka ta pojawiła się w reklamie Forda. Niezwykle ciepły wokal Briana i świetna solówka na Red Special sprawiają że daję tej piosence 10/10. 

                             

7. Nothin' But Blue 

Pościelówa, przy której można zamknąć oczy i chwilę się zastanowić. Tym niemniej jest to bardzo smutna piosenka, gdyż opowiada o zranionej miłości i nie raz zdarzy mi się uronić przy niej łzę. Przy tym utworze mała niespodzianka dla fanów zespołu Queen - na gitarze w utworze gra John Deacon. Daje 10/10.

  

8. I'm Scared 

Również niezwykle energiczna piosenka, daje jej 6/10, więcej na temat tutaj: Too Much Love Will Kill You single

 

9. Last Horizon

Jedyny utwór instrumentalny na tej płycie, w którym instrumentem prowadzącym jest słynna Red Special. Wprowadza niezwykły nastrój do refleksji. Bardzo przyjemny dla ucha, można go słuchać godzinami. Daje 9/10.

 
 

10. Let Your Heart Rule Your Head

Bardzo przyjemna, radosna piosenka z pięknym przekazem  - pozwól twojemu sercu rządzić twoim umysłem. Jedyna piosenka w której stara i poczciwa Red Special zostaje zastąpiona gitarą klasyczną. Daje 7/10


                                   

11. Just One Life

Piosenka która również jest bardzo wzruszająca i wydaje mi się być pożegnaniem dla Phillipa Sayera, jej tekst jest naprawdę prawdziwy, spokojny i chwytający za serce wokal May'a, cóż mogę więcej dodać... 10/10

Perhaps inside you, you were messed up like me
But to them you were whole and strong
And a friend in their need
And what you left behind you and what swept over me
Says that your life's work rolls on and on
A piece of eternity

 

12. Rollin' Over

Energiczny utwór na zakończenie płyty, z genialną gitarą Briana Maya! Bardziej podoba mi się ta wersja niż oryginał. Daje 10/10, piosenka idealna pod każdym względem.
                                            

DANE TECHNICZNE:

 Autor: Brian May
Tytuł: Back To The Light
Rok wydania: 1992
Wytwórnia: Duck Productions Ltd. / Parlophone
Utwory: 12

Brian May - wokal, wokale poboczne, gitara elektryczna, klasyczna, instr.klawiszowe

Cozy Powell - Peksuja






Miłego słuchania, moi drodzy <3 
 
                                    


2 komentarze:

  1. Jejku, mamy dokładnie takie samo zdanie.
    Tylko, że ja nie umiałabym tego tak ładnie napisać XD
    Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie koniecznie mój gust ale utwór 3 naprawdę mi się spodobał. No. Bardzo rzetelnie opisała, brawo .

    OdpowiedzUsuń