niedziela, 17 sierpnia 2014

Brian May - Too Much Love Will Kill You vinyl single

Hej. Mówiłam, że będę opisywać również różne rzeczy, a miałam na myśli płyty winylowe, CD, kasety, książki.

 Na pierwszy ogień idzie singiel Briana Maya, gitarzysty Queen, który w drugiej połowie lat 80. ubiegłego wieku postanowił zostać artystą solowym. Jest to jeden z singli z płyty Back To The Light z roku 1992 (nawiasem mówiąc, polecam przesłuchać płytę). Kupiłam go w serwisie eBay, zresztą kupuję tam więcej rzeczy, bo jest tam po prostu taniej, za ten singiel dałam 5 funtów co w przeliczeniu na aktualny kurs daje mi około 25 złotych.

Zdecydowałam się akurat na ten singiel ze względu na to, iż jest to piosenka mojego dzieciństwa. Nawet nie pamiętam gdzie ją usłyszałam, ale wiem z opowieści mamy, że była to jedyna piosenka jaka potrafiła mnie uspokoić. Poza tym jest to dla mnie piosenka bardzo prawdziwa, w jej refrenie słyszymy Too much love will kill you If you can't make up your mind, co w wielu przypadkach tyczyło się moich związków.

Swojego czasu nawet próbowałam przeanalizować tekst tej piosenki. I mam dwie koncepcje co do znaczenia jego tekstu.

1. Brian napisał tekst o Chrissie Mullen, swojej pierwszej żonie, z którą ożenił się w roku 1974, a rozwiódł w 88', mniej więcej w czasie powstania tego tekstu, więc może być to piosenka o niej. Skoro już podchodzę do tego od tej strony warto również wspomnieć, że w czasie rozwodu Briana i Chrissie pojawiły się wzmianki o romansie Anity Dobson i Briana Maya (nigdzie jednak nie jest napisane, że jest to informacja potwierdzona.)

2. Brian miał romans z groupie imieniem Peaches, do roku 1978 (zaraz, zaraz, Brian był już wtedy żonaty i nawet miał syna!). No właśnie... Brian był wtedy młodym mężem, zaraz potem miał zostać świeżo upieczonym ojcem i prawdopodobnie pogubił się troszeczkę w życiu. Ponoć szczerze kochał Peaches, jednak ta właśnie w 1978 roku odeszła od niego bez słowa. Nawet gdzieś kiedyś przeczytałam, że później, po swoim pierwszym rozwodzie z Mullens przyznał, iż ożenił się z niewłaściwą kobietą...

Too Much Love Will Kill You, If You Can't Make Up Your Mind...
(zbyt dużo miłości może cię zabić, jeśli nie potrafisz się zdecydować...)

Czy ten wers jest wskazówką do rozwiązania zagadki? A może ja po prostu się mylę? Nie wiem... ja przyjmuje obie wersje, ale Wy możecie odebrać ten utwór inaczej. Trzeba usiąść z kubkiem gorącego napoju (kawy, herbaty, cappuccina...) i zastanowić się, co Brian śpiewa.

Stroną B singla jest piosenka I'm scared, w której Brian śpiewa o swoich obawach.


Brian May: Too Much Love Will Kill You/I'm Scared

Wymiary: 7 cali

Rok wydania: 1992

Wytwórnia: Parlophone

Zdjęcia: The Freddie Mercury Tribute Concert



























2 komentarze:

  1. Super opisałaś płytę. Nie jest to zwykły drętwy i nudny opis. Analizą znaczenia tytułu zwróciłaś uwagę również na tekst. Co do piosenki jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Spodziewałem się rokowej łupanki na jedno kopyto z przebijającym się rozpaczliwie rytmem a usłyszałem spokojny miły dla ucha utwór ,który słuchany w odpowiednim nastroju spowoduje że łza z oka popłynie.

    You Are What You Listen To.
    michaeljacksonthecollection.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak napisałam , jest to piosenka mojego dzieciństwa, kocham ją a przeanalizowanie tekstu zajęło mi półtora roku... Ciesze się, że ci się podoba, mam dużo takich.

    OdpowiedzUsuń